Mladi iskalci zaposlitve se na trgu zaposlovanja soočajo z ogromno konkurenco, zato je razumljivo, da tradicionalne metode iskanja zaposlitve ne delujejo več. Od mladih se pričakuje svežina in kreativnost pri osebnem marketingu, pri čemer se delodajalcu predstavijo kot najboljši kandidat za prosto delovno mesto v podjetju.
Kot pove Tamara Guzelj: »Delodajalci iščejo kandidata, ki je strokovno usposobljen, inteligenten, ima komunikacijska znanja, strast in predanost, kulturno primernost za organizacijo, vodstvena in organizacijska znanja ter primerno ceno.« Po njenih besedah ima vse našteto le novodobni Superman. Za iskalca zaposlitve je želeni ideal delodajalca včasih težko doseči, zato se morajo znajti nekoliko drugače. Predvsem morajo narediti pri delodajalcih zelo dober prvi vtis, saj pri odločitvi, katerega kandidata bo delodajalec izbral, neverbalna komunikacija predstavlja kar 93 %.
Na seminarju je tako Tamara Guzelj vsem zbranim iskalcem zaposlitve svetovala, kako se kar se da najbolje pripraviti in nato predstaviti na zaposlitvenem razgovoru. Poleg tega je izpostavila najbolj učinkovite metode priprav na zaposlitveni razgovor ter tudi pasti, na katere morajo biti iskalci zaposlitve še posebno pozorni. Poudarila je tudi na katerih družabnih omrežjih in drugih platformah je priporočeno, da imajo iskalci zaposlitve svoj profil, saj veliko kadrovnikov išče ustrezne kandidate tudi preko omenjenih družabnih omrežij.
Na seminarju so udeleženci pridobili nove informacije o tem, kako se vesti na trgu dela, kako in v kolikšni meri izpostaviti svojo kreativnost ter ob tem ne kršiti poslovnega bontona, kako se pripraviti na zaposlitveni razgovor in narediti čim boljši prvi vtis. Udeleženka zaposlitvenega kluba Zagorje ob Savi Anja meni: »Vse takšne informacije s strani človeka, ki se s tem ukvarja, so vedno dobrodošle, še posebno zdaj, ko iščem zaposlitev«. Nove informacije bodo mladi na začetku svoje karierne poti lahko uporabili tako na zaposlitvenih razgovorih kot tudi na formalnih in neformalnih druženjih, kjer bodo lahko širili svojo socialno mrežo in si tem povečali možnost, da najdejo pravega delodajalca.
Kontakt: Petra Grahek, članica zaposlitvenega kluba Zagorje ob Savi
Foto: Petra Grahek
O projektu Zaposlitveni klubi za mlade:
Zavod Nefiks ob podpori znamke ORTO nadaljuje s tretjo sezono Zaposlitvenih klubov za mlade, s katerimi mladim pomaga pri povečanju njihove zaposljivosti. S sodelovanjem v zaposlitvenih klubih je 51 mladih, ki so bili vključeni v projekt v prvi in drugi sezoni, dobilo delo. V prvem krogu tretje sezone zaposlitveni klubi delujejo od oktobra 2014 do januarja 2015 v Ljubljani, Mariboru, Murski soboti, Mariboru in Novem mestu.