fbpx
Iskanje najboljšega ali le nabiranje najboljših (brezplačnih) idej?

| Zaposlovanje

Objavljamo mnenje iskalke zaposlitve:

Kot aktivna iskalka zaposlitve sem dovzetna za raznovrstne priložnosti, ki bi me lahko pripeljale do službe. Preglejmo seznam.

  1. ababa02Prijavljena na Zavodu, kljukica.
  2. Optimalen življenjepis z barvno sliko, kljukica.
  3. Kratko in jedrnato motivacijsko pismo, kljukica.
  4. Aktiven LinkedIn profil, kljukica.
  5. Mreženje, kljukica.
  6. Samoizobraževanje, kljukica.

Na mojem delovnem področju (marketing, prodaja) je konkurenca iskalcev zaposlitve izjemno močna, na razpise se prijavi tudi po 700 (bolj ali manj relevantnih) kandidatov, zato se je treba še posebej potruditi, izstopiti, opozoriti nase. Treba je biti pripravljen na vse - še preden se začnejo ragovori, če do njih sploh pride.

Sama sem se nemalokrat znašla tudi v najožjem krogu izbirnega postopka, ki je načeloma potekal takole: najprej smo razbili spoznavni led s kadrovsko službo, nato nadaljevali pogovor z odgovorno osebo dotičnega oddelka in nazadnje smo ostali dva do trije kandidati, ki smo morali pokazati globlje znanje, izkušnje, strateške ideje itd. Kot rečeno, to se je zgodilo v zadnjem krogu, kjer je potencialni delodajalec dejansko odločal o zaposlitvi kandidata, s katerim sta dihala isti zrak.

Pri tako 'bogati ponudbi' kandidatov pa so se stvari zelo spremenile. Delodajalci vse bolj prestopajo meje okusnega. Skorajda ni razgovora, po katerem kandidati ne bi dobili v delo predloga rešitve konkretnega 'problema', s katerim se podjetje (tudi državne ustanove!) sooča. Ideje, znanje, vizije, strategije pa morajo kandidati najbolj (pre)drznim potencialnim delodajalcem predložiti že kar ob prijavi na delovno mesto.

Takšen primer oglasa se nemalokrat pojavi tudi na Zavodu RS za zaposlovanje: Kandidat mora npr. poslati: Dokazilo o zahtevani izobrazbi, CV. Pošlje predlog strategije razvoja področja in njegovo videnje trendov v Evropi in svetu."

Vse to, da sploh mogoče(!) prideš do razgovora?! Potencialni delodajalci vedo, da se bodo kandidati pri tovrstnih 'nalogah' maksimalno potrudili, saj si seveda želijo službe. Mislim, da lahko govorim v imenu vseh, ki nam je jasno, da gre za več kot očitno izkoriščanje in brezplačno pridobivanje novih, odličnih idej, v redkih primerih pa pride do dejanske zaposlitve taistih kandidatov. Ali pa je delovno mesto žal že rezervirano, navadno za nekoga, ki tega znanja ni rabil pokazati.

Kaj lahko naredimo, da se tovrstno izkoriščanje preneha? Kako lahko zaščitimo potencialne kandidate, da ne bi šel plod njihovega znanja in idej samo v malho delodajalca?


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

PON-PET → 9:00-17:00