Dogodek je potekal v prostorih IBM Slovenija, kjer je ob začetku posveta udeležence pozdravila tudi Maja Stopajnik, izvršna direktorica poslovanja IBM. Njeno sporočilo je bilo, da je za vstop v podjetje nujno potrebno znanje, hkrati pa so ob znanju pomembne tudi kompetence in notranja želja posameznikov do učenja.
Klara Zavrl, iz agencie Competo, predstavila nekatere dejavnike sprememb, kako bo potekalo delo v prihodnosti, katere so kompetence prihodnosti in kako se pripraviti na prihodnost. Nekateri poklici, ki se nam danes zanimijo zanimivi, čez nekaj nekaj let pa bodo že nekaj čisto običajnega so naprimer dizajner čevljev, ki se jih bo printalo s 3D tiskalnikom, upravitelji dronov, digitalni arhitekti, itd.
Dare Strojan, predstavnik OZS v Svetu za visoko šolstvo, je ponudil pronicljiv uvid v razmere na današnjem trgu dela, ki so povezane tudi z nezadovoljivim evropskim šolskim sistemom: "Danes že od človeka s srednješolsko izobrazbo pričakujemo nova znanja, vse od celotne postavitve spletne strani naprej. Američani so na področju izobraževanja krepko pred nami, imajo drugačen model poučevanja. Spoznanje, da delodajalci nismo zadovoljni z izobraževalnim sistemom, čeprav zadnji rezultati niso slabi, dozoreva. Premalo se danes vlaga v kader. Manjša podjetja nimajo časa, da bi individualno spremljajala razvoj posameznika. Obstajajo nove, drugačne oblike učenja. Mladi iz Amerike in Azije prehitevajo Evropejce, ker se učijo po spletu, globalno, šolniki pri nas pa se še vedno bolijo sprememb, novih tehnologij."
Svetovalna delavka Špela Potočnik je izpostavila problem pomanjkanja osebne motiviranosti in čustvene inteligence pri mladih, s katerimi dela: "Srečujem se tudi z osnovnošolci, ki pridejo iz osnovne šole v gimnazijo povsem brez socialnih in mehkih veščin. Imeli so preveč dražljajev v otroštvu. Morali bi jim začeti pozornost posvečati že prej, ne šele v gimnaziji."
Nevenka Oštarjaš, predstavnica podjetja IBM Slovenije: "Poklici prihodnosti niso vec poklici prihodnosti. To je zdaj že sedanjost. Ni problem v kandidatih, da nimajo ustrezne universitetbe izobrazbe. Danes je težje najti kandidate z ustreznimi kompetencami, mehkimi veščinami. Definirane kompetence, skladne s strategijo našega podjetja, so diferencialni faktorji, na podlagi katerih izbiramo zaposlene. Ne ukvarjamo se toliko s tem, iz česa je nekdo diplomiral, temveč s tem, kaj lahko doprinese k timu in koliko se dodatno izobražuje. Koliko od vas je doma od staršev slišalo rek 'Uči se, pa ti ne bo treba delati?' Danes to ne velja več. Raziskave kažejo, da danes večina ne bo imela enega fiksnega delovnega mesta iz področja svoje izobrazbe, ampak bodo v povprečju zamenjali vsaj 5 služb. Pomembni veščini sta danes emocionalna inteligenca in fleksibilnost."
Gregor Deleja, ravnatelj Gimnazije Celje Center: "Slika, ki si jo danes ustvarjamo o otroku, je problematična, ker je vse preveč odvisna od posameznega učitelja. Treba je reformirati opis bodočega pedagoškega kadra. Danes lahko zaposlimo nekoga z diplomo in strokovnim izpitom, ki pa je lahko popolnoma nekompetenten na področju mehkih veščin. Naše temeljno poslanstvo pa je vendar prihodnost našega naroda, ki pa se ne začne z našimi najmlajšimi, temveč s tistimi, ki z njimi delajo."
Ciril Cerovšek, predstavnik Dijaške organizacije Slovenije: "Izobraževalni sistem je dokaj tog, na drugi strani pa je velik problem tudi nezainteresiranost posameznikov. Mladi ne smejo biti samo pasivni udeleženci, če naj do česarkoli čutijo zanimanje.
Maja Dizdarević iz Kariernih centrov Univerze v Ljubljani je povedala: " Mlade je treba vprašati, česa si želijo, katere vsebine pogrešajo. Ne pomaga, če naredimo fantasticen dogodek in vabilo na dveh straneh, če ne znamo pritegniti zanimanja mladih. Poleg tega pa se morajo tudi delodajalci zavedati, da morajo tudi oni izobraževati svoje kadre, ker ne bodo dobili že izoblikovanih po svojih potrebah."
V zaključnem delu posveta se je osnovala tudi mreža za karierni razvoj, ki bo med seboj povezovala različne organizacije in inštitucije, ki se ukvarjajo s kariernim razvojem mladih, in bo tako podlaga za lažje in bolj usklajeno sodelovanje in nove projekte.
***
Kontaktna oseba: vodja projekta NZR, Alenka Blazinšek. Informacije o projektu so dostopne na: www.talentiran.si ali telefonski številki 040 698 915.
Vir in foto: Zavod Nefiks
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.