fbpx
5 korakov, ki jih moraš narediti po 10. Informativi

| Načrtovanje kariere

Zakaj je dobro obiskati dogodek, kot je Informativa, in kaj je potrebno storiti v naslednjih petih dneh po dogodku, da bomo imeli čimveč od obiska?
Ob pogledu na polne dvorane 10. Informative, ki se je tudi letos zgodila na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču bi človek rekel, da bodo vsi obiskovalci dobili prave in predvsem uporabne informacije, kako zapolniti svoj čas za naslednja štiri leta (za nekatere kakšno leto več). Ko so se vhodna vrata široko odprla, se je začel pravi boj za odgovore na vprašanja, kot so: »Kje se lahko zaposlim, ko končam študij pri vas?«, »Kakšna je povprečna plača vaših nekdanjih študentov«, »Ali vaša šola ponuja mednarodne izkušnje?«, »Se povezujete tudi z industrijo pri pripravi programov ?« …

Kaj bodo pa obiskovalci naredili s temi informacijami, je pa čisto druga zgodba.

Informativa 1

Vprašali smo se, kaj lahko mlad 15-letnik ob dvournem obisku raznih stojnic sploh odnese od tako masivnega dogodka, kot je ta in podobni? Tukaj smo seveda prezrli vse promocijske materiale, saj se na podlagi razdeljenih kemičnih svinčinkov, čokoladic in drugih raznih pol-uporabnih predmetov, ne bo odločil za vpis na eno ali drugo šolo.
Zato smo za vas pripravili spisek 5 korakov!
Kaj je potrebno narediti sedaj, ko smo pojedli vse bombone in popili vse promo pijače s stojnic?

1. Pripravi si spisek vseh šol/faksov!
Če si bil vsaj pol tako spreten kot povprečni obiskovalec Informative, imaš sedaj pred seboj vsaj 15 prospektov, katalogov in zloženk, kjer te vsak po svoje vabi v najboljši možni program, ki ti bo odprl možnosti, da izpolniš svoje življenjsko poslanstvo. Sedaj je pa treba narediti čistko, tako pri sebi kot na kupčku papirja. Spisek lahko pripraviš v obliki tabele (tudi papir to zmore, a je kasneje lažje spreminjati vrstni red vrstic, če imaš vse na računalniku v Excelu). Prvi stolpec naj vsebuje ime šole, drugi pa naslov/kraj, kjer bo izobraževanje potekalo. Nato pa si dva stolpca rezerviraj za pozitivne lastnosti (+) in dva za negativne (−). Zadnja dva stolpca nameni vprašanjem, za katere še nisi prejel odgovorov ter za zaznamke – povezave do spletnih strani, kontakte ljudi, ki so na tej šoli že bili …

Informativa 2


2. Prelistaj brošure in če gre, preberi podnaslove v njih.
Bodimo čisto iskreni, četrtino tiskovin smo vzeli samo zato, ker nismo hoteli začeti pogovora z osebo v razstavnem boksu. Te in podobne lahko takoj odstranimo (najraje v zbiralnik za odpadni papir!), saj bomo tako rešili že pol našega dragocenega časa. Nato pa vzemi v roke prvi oblikovalski presežek in začni izpolnjevanje tabele. Najprej seveda ime, kraj, spletne povezave itd. Nato pa v desni, pozitivni stolpec (+), vpiši vse, kar te pritegne (pozor: tukaj piši kar z besedo). Podobno naredi tudi z desnim, »negativnim« (−) stolpcem. Ko si prelistal vseh 15−20 šol, si že pol poti, da lahko svoj čas na Informativi oceniš s pozitivno oceno.

Informativa 3

3. Prvo ocenjevanje in (še bolje) črtanje ustanov in programov.
Pri tem koraku bomo najprej odgovorili na nekaj vprašanj. Če odgovorov nanje nimamo, lahko tabelo pospravimo za kakšen teden na namizje računalnika.
Sicer pa začnimo:

Informativa 41

  • Kaj sem počel v zadnjih 10 letih in me je najbolj veselilo (hobiji, prostočasne aktivnosti, študentsko delo, pomoč bližnjim …)?
  • Delo z ljudmi in za ljudi me osebno osrečuje (pomoč, učenje, ekipni duh, empatija …)?
  • Ali bo moj sanjski poklic, ki ga imam že od malega na vrhu lestvice, čez 15 let zamenjal računalnik, robot, umetna inteligenca, poceni delavec iz držav tretjega sveta (kakšni so trendi, kako se gibljeta trg in tehnologija …)?
  • Sem pripravljen sprejeti vse negativne plati poklica?
  • A se zavedam, da sama diploma še ne zagotavlja zaposlitve in bom verjetno zaposlen na drugem področju, ki je le bežno povezan z mojo odločitvijo iz mladostniških let?
  • Kaj so moje vrednote, katere so moje kompetence, kaj je moj višji cilj v življenju?

Sedaj smo tu, imamo rešena nekatera najbolj pomembna vprašanja v življenju posameznika, sedaj pa je potrebno začrtati pot − oblikovati karierno pot.Glede na te odgovore, preverimo katere šole in njihovi obljubljeni poklici najbolje izpolnijo naša pričakovanja. Sedaj lahko naredimo kakšen + in − (v leve stolpce). Vse, kar je preveč oddaljeno od naših pričakovanj, kar korajžno prečrtamo (odstranimo iz tabele) in si tako očistimo delovni prostor. Čestitke, skoraj pri koncu smo!

4. Razvrstimo vse skupaj po pomembnosti.
Informativa 5Sedaj je čas, da primerjamo šole med seboj, ocenimo, kako blizu so do naših začrtanih želja, in dodamo pluse in minuse, kjer je treba. Če ima kakšna ustanova drugačne pozitivne lastnosti, jih lahko sedaj nagradimo z dodatnimi + (recimo cena študija, obšolske dejavnosti, kraj izobraževanja, mednarodna povezanost …). Nato pa naredimo spisek 5 najboljše ocenjenih šol oziroma njihovih programov in računalnik za dan ali dva pustimo ob strani. Namreč, do sedaj smo porabili že vso energijo in nismo več čisto pri stvari.
Ko se naspimo, spijemo nekaj kozarcev vode, gremo na zrak, se čez kakšen dan vrnemo nazaj in preverimo, če spisek za nas še velja. Če potrebuje kakšno spremembo, to brez slabe vesti uredimo, ker se bomo zdaj posvetili pridobivanju dodatnih informacij. Nenazadnje, čez 14 dni so tu informativni dnevi, ko bomo še vse skupaj preverili na licu mesta.


5. Plan dela za naslednjih 6 mesecev.
Do prvega šolskega dne nas loči še nekaj več kot 6 mesecev. To pomeni, da se lahko v tem času koncentriramo še na druga področja (uspešno zaključiti letošnje leto, recimo) in se tako na prehod v naslednje obdobje našega življenja še boljše pripravimo. Informativce smo rešili v prejšnjem koraku, kontaktiramo lahko osebje iz referatov, študente in alumnije. V kolikor je mogoče, lahko naslovimo kakšno vprašanje tudi na podjetja, ki bi nas lahko zaposlila, da še tam zberemo kakšno informacijo. Nato pa se do marca v miru prepustimo in izpolnimo vpisnice.
Tako, čas, porabljen na Informativi, je dobil smisel in ostalo ga je še dovolj, da se posvetimo nabiranju dodatnih znanj pri Zavodu Nefiks, kjer vam poleg raznih programov nudimo tudi karierno svetovanje (kako rešiti točko 3).

Informativa 6

Priporočamo obiske takih dogodkov, kot smo jim bili priča zadnji vikend januarja v naši prestolnici. Ti nam namreč omogočijo, da ocenimo še en pomemben del izobraževalnih ustanov, in sicer: »Kaj vse je šola/faks pripravljena storiti, da pritegne bodoče študente?«

Vir fotografij: Zavod Nefiks in Pixabay.

 

 


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

Pisarna: PON-PET → 10:00-13:00
Telefon: PON-PET → 9:00-16:00