Nefiks
Ponedeljek, 22 April 2019

Uspešna organizacija dogodka: Kje in kako začeti?

Kaj ljudem uspeh pravzaprav pomeni?
Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, da so vas vprašali, kaj je za vas uspeh na osebnem ali poklicnem področju? Kaj ste odgovorili? O čem ste razmišljali? Ali je uspeh dokončanje študija in zaposlitev na področju, ki ste ga študirali? Zagotovo. Ali je uspeh izkušnja ali zaposlitev, ki ste jo pridobili z razmišljanjem izven okvirjev in iskanjem pravih priložnosti? Tudi. Ali je uspeh nekaj, kar ste dosegli na izbranem področju oziroma doseg cilja, ki ste si ga zastavili? Prav tako. Kolegice organizacija dogodka 11
Kje so razlike in kakšna so pravila? V resnici pravil ni. Ali to pomeni, da so vsi uspehi enaki ali še boljše enakovredni? Tudi ne. Pravila namreč določamo sami. Ali ste že slišali, da priložnosti ne dobi nujno oseba, ki največ ve, temveč ta, ki se zna najbolje predstaviti? Le oseben vidik uspeha je potrebno jasno opredeliti, ustrezno opisati in ga tudi znati sporočiti. Namreč, le na ta način lahko prikažemo kontekst uspeha, ga razčlenimo, interpretiramo, mu določimo dodano vrednost, ter vemo, kaj nam pomeni in prikažemo kako ga znamo uporabiti. Pa smo spet tam; enotnih pravil ni, so le različna dojemanja. In vsa so prava, v kolikor jih le jasno argumentiramo.

Kako začeti z uspešno organizacijo dogodka?
Če to vprašanje za trenutek postavimo na stran, je prav dojemanje uspeha tisto, o katerem zadnje dni razmišljamo in govorimo v skupini Kolegic iz Ljubljane. V skupini, ki jo sestavljajo mlade ambiciozne ženske na pragu svoje poklicne poti pod vodstvom Ane Berce iz Borze dela Mestne knjižnice Ljubljana, bomo namreč organizirale dogodek, ki bo predstavil zgodbe o uspehu drznih žensk.

Kdo so te drzne ženske in kaj vse to pomeni? Preden vam izdamo preveč, lahko povemo le to, da smo za odgovore na vprašanja o organizaciji dogodka k nam povabile Roka Dežmana, programskega vodjo Trubarjeve hiše literature. Rok ima veliko strokovnih izkušenj s področja organizacije dogodkov, zato smo želele slišati strokovne iztočnice in navodila za uspešno organizacijo dogodka, ki smo si ga zamislile. Tako bi idejo dogodka le še izpilile, postavile in izvedle korake do cilja, s katerimi bi lahko dogodek uspešno izpeljale. Priznamo, da so nas Rokova vprašanja in odgovori ujeli nepripravljene in nas hkrati tudi presenetili. Saj vsi poznamo rek, da se je potrebno najprej naučiti hoditi, preden lahko tečemo, kajne?

Kaj se je potrebno vprašati za uspešno organizacijo dogodka?Kolegice organizacija dogodka 31
Pričakovale smo strokoven vpogled v organizacijo dogodkov, navodila za strukturo in časovnico, ki jima je potrebno slediti ter načine komunikacije s katerimi bomo pritegnile gostje, ciljno publiko in uspešno izpeljale prav vse potrebno, da bi dogodek zasijal v polni luči. A v resnici ne obstajajo le en prijem, enaka navodila ali čarobna paličica za organizacijo vseh dogodkov. Organizacija dogodka vključuje določene strokovne komponente in pravila, razumljivo. Vendar te določimo šele potem, ko si jasno vizualiziramo temo in potek samega dogodka in mu določimo namen in usmeritve k ciljem, ki jih želimo z dogodkom doseči. Torej, se moramo med drugim vprašati ali želimo ciljni publiki deliti nasvete ali jih diskretno spodbuditi in motivirati z izbrano vsebino. Prav tako se je potrebno vprašati, kako oziroma na kakšen način jim želimo to vsebino sporočiti. To pomeni, da je potrebno temo dogodka ne samo določiti, temveč tudi jasno razčleniti, interpretirati in opisati. Le na ta način, bomo lahko točno vedeli, kaj želimo z dogodkom doseči, koga želimo nanj povabiti in o čem bomo na dogodku govorili. Jasno določena tema s kontekstom in namenom nam bo omogočila profiliranje gostov in ciljne skupine znotraj segmenta mladih žensk, ki bi jih ta dogodek lahko zanimal.


Ali je uspeh odvisen od nas samih?
Verjetno se sprašujete, zakaj je toliko govora o različnih vprašanjih, ki si jih je potrebno zastaviti? Preprosto zato, ker so to pasti organizacije dogodka, v katere smo zašle in bi jih v razmislek želele deliti z vami. Zdaj vemo, da so pravila strukture in izvedba korakov pomembna, a jih je potrebno določiti šele potem, ko točno vemo, kaj želimo sporočiti. Tako tudi vemo, da bomo morale zasnovo podrobneje opredeliti in pravila strukture določiti same. In smo spet nazaj pri uspehu. Ali je uspeh odvisen od nas samih? Seveda, saj ga moramo najprej pri sebi definirati in pomisliti, kaj nam pravzaprav pomeni, kaj želimo z njim sporočiti in kako bomo to sporočili. Ne prepuščajmo interpretacije odgovora sogovorniku, ki ne pozna ozadja, saj to lahko ustvari dvome in popolnoma drugačen kontekst, kot smo si zamislili. In ne pozabimo se vprašati še to: kdo smo mi, da lahko govorimo o uspehu? Kaj je naša dodana vrednost? Kako jo znamo izpostaviti?

Anja Jovanovič, udeleženka projekta Kolegice v Ljubljani
Projekt Kolegice v Ljubljani podpirata Urad za mladino MOL in Borza dela Mestne knjižnice Ljubljana.
Logotipi kolegice borza dela