Ne boste verjeli! Besede ki jih berete ravno zdajle, je napisal copywriter. Še več – za to je tudi plačan. Poleg tega je to tudi punca, in to zelo čedna, ampak to sedaj niti ni pomembno. Copywriterji so osebe, ki ustvarjajo pisane vsebine z namenom oglaševanja in trženja. Odgovorni so za vsa besedila v brošurah, na panojih, spletnih mestih, e-poštnih sporočilih, oglasih, katalogih in drugod. Za razliko od pisanja klasičnih novic, tekstopisec piše z namenom, da bralca spodbudi bodisi v nakup izdelka ali v vključevanje in sodelovanje z izdelkom, storitvijo oziroma podjetjem. Tekstopisca zaradi te vloge velikokrat poimenujemo tudi ''prodajalec tiska''.
Tekstopisec je običajno del ekipe odgovorne za trženje in oglaševanje znotraj podjetja, lahko pa deluje tudi kot svobodni strokovnjak. Najeti so na podlagi njihove sposobnosti ustvarjanja prepričljivih besedil, ki bralce privabijo, jim prenesejo določeno sporočilo ali zgolj zabavajo.
Torej kdo lahko opravlja ta poklic? Odgovor je - prav vsak! Da postaneš tekstopisec ali copywriter ne potrebuješ nobenih posebnih kvalifikacij. Nekateri izmed najbolj uspešnih piscev ni dokončalo niti srednje šole, nekateri so stari komaj 18, spet drugi so upokojeni. Med njimi najdemo tudi mamice, ki delajo od doma in posameznike, ki so zaradi pisanja zapustili svojo poslovno kariero.
Pisanje promocijskih besedil načeloma vedno uživa veliko mero povpraševanja, zato zna biti tovrstno delovno mesto tudi dobro plačano Vaš zaslužek je seveda odvisen od tega, koliko časa in truda vložite v pisanje.. Nekateri avtorjem copywriting predstavlja delo za polni čas, nekateri pa to opravljajo le kot polovični delovni čas ali celo kot hobi. Dobra stran tega je torej, da kot samostojni tekstopisec lahko delate toliko, kolikor želite.
Vse kar potrebuješ za opravljanje tega poklica je računalnik in internetna povezava. Vse ostalo se lahko z lahkoto priučiš sproti. Če lahko v tem trenutku prijatelju napišete pismo, potem imate vse kvalifikacije, ki jih potrebujete za začetek.
Seveda pa ni vse tako preprosto kot se sliši. Pisanja oglaševalskih besedil se lahko loti vsak, vendar če želite v tem zares blesteti, boste potrebovali tudi nekaj lastnih talentov. Eden izmed njih je ustvarjalnost. Vaše delo je osnovi namreč to, da ustvarite izvirno delo in razvijate lastne ideje o izbranih temah. Prav tako morate publiko nagovoriti s pravim tonom in čustvi, obvladati pa morate tudi slovnico in imeti občutek za zgradbo stavkov. Ker pa je namen vašega pisanja to, da bralce spremenite v kupce, je ena izmed pomembnejših lastnosti, ne boste verjeli - prepričljivo pisanje.
Tudi sama – avtorica tega besedila – sem tako imenovalna tekstopiska. Iz prve roke lahko zaupam, da lahko to delo opravlja prav vsak, brez kakršnih koli specifičnih kvalifikacij. Že res, da mogoče v tem niti nisem tako dobra, zagotovo pa vem, da sem vsakič boljša. Svoj napredek najbolje opazim s tem, ko berem svoje prve stvaritve. Ob branju jasno vidim, kako daleč sem prišla od svojih prvih poizkusov, ter kako sem na tej poti pridobila kar nekaj veščin, s katerimi je moje pisanje besedil vedno boljše. Sledi seriji člankov o copywritingu in razkrila bom nekatere izmed trikov, ki so resnično pomagali tudi meni.
S pomočjo teh praktičnih in učinkovitih trikov boš lahko tudi sam izboljšal/a svoje pisanje. Vendar niti ni nujno, da hočeš poklic tekstopisca opravljati. Veščine dobrega pisanja ti pridejo prav čisto povsod. Pisanje življenjepisa, poslovnega e-sporočila, bloga, ali pa samo opisa na pod tvojo novo Instagram fotko, je le nekaj izmed teh področij.
Viri:
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.