fbpx
''Na Tjašinem balkonu sva jamrali, kako težko je včasih podjetništvo, in tako prišli do ideje za Bossycafe''

| Nefiks karierne rešitve

Sreda, 27. maj 2020, je bila za udeležence usposabljanja Manager družabnih omrežij prav poseben dan. Online usposabljanje smo si namreč popestrili z okroglo mizo, na katero smo povabili Nino Štefe in Tjašo Smuk, ki sta združili moči na novem Instagram profilu Bossycafe.


Ker nas kar nekaj udeležencev razmišlja o samostojni podjetniški poti, smo naši gostji najprej povprašali o tem, kako sta oni začeli svojo podjetniško zgodbo kot samostojni podjetnici.


Začetki so težki za vse
NKR bossyCafe1Tjašina glavna dejavnost je fotografiranje, s katerim se je začela ukvarjati, ko je odprla svojo lastno spletno trgovino in je potrebovala fotografije produktov. Svoj čas je tako posvetila učenju fotografiranja, investirala pa je tudi v nakup profesionalnega fotoaparata. Tjašo morda najbolj poznamo po Instagram profilu in znamki Moj vibe, motivacijskih okvirčkih, ki so nastali iz njene želje po fokusu. Okvirčke je navdahnila njena lastna strategija za ohranjanje osredotočenosti. Vsako leto si namreč izbere besedo leta, ki jo nato izpostavi na vidna mesta v kopalnici, spalnici in dnevni sobi, kar ji pomaga pri ohranjanju fokusiranosti. Znamka Moj vibe se je nato iz okvirčkov razširila še na planerje, kar je še dodatno spodbudilo njeno rast. Ker ni imela zaledja redne zaposlitve, pravi, da ji je enostavno moralo uspeti, kot gonilo uspeha pa vidi jasno vizijo in jasen zakaj, prav tako pa je po njenem za uspeh pomembno tudi to, da si nečesa res želiš in temu posvetiš ves svoj čas.
S Tjašo se strinja tudi Nina, ki pa je, za razliko od Tjaše, ob začetku svoje samostojne poti imela službo za nedoločen čas, v kateri pa je bila nesrečna. V njej se je nekaj premaknilo, ko je prebrala knjigo Revni očka, bogati očka in odločila se je, da ima dovolj službe, v kateri je nesrečna, in da si želi na svojo podjetniško pot. Ko je razmišljala, kaj ji veliko pomeni, je pogostokrat v šali rekla, da je to kava, in tako se je razvila ideja za Instagram profil in hashtag #časzakavo, ki sta se nato nadaljevala v prodajo skodelic za kavo in na koncu v fizično trgovinico Čas za kavo v centru Ljubljane. Za Nino je ključ do uspeha v dobro začrtani viziji in močni želji po uspehu, ki ju je treba kombinirati s trudom in trdim delom.


Bossycafe – novo zatočišče za bodoče podjetnice in podjetnike
Pogovor se je nato preusmeril k profilu Bossycafe, ki sta ga ustvarili pred približno mesecem dni, v tem času pa je profilu začelo slediti kar 1964 sledilcev. Zanimalo nas je, kako postati prepoznaven na Instagramu. V odgovoru sta se obe strinjali, da je za dobro prepoznavnost na Instagramu treba biti konsistenten, imeti moraš dobre fotografije, nujna pa je tudi barvna usklajenost objav. Priporočata tudi uporabo storyjev, kjer objavljaš ozadje in potek dela in pokažeš sebe, da te ljudje vidijo in začutijo. Če pokažeš strast do tega, kar delaš, daš svoji znamki dušo in ljudje te tako raje podprejo.
 NKR bossyCafe2Kot bodoče managerje družabnih omrežij nas je zanimalo, kako se onidve lotevata urejanja in upravljanja Instagram profila. Njun glavni nasvet je, da si določiš kategorije, ki ti služijo kot kompas za pripravo in objavo vsebin. Prav tako svetujeta, da s svojimi objavami daš svojim sledilcem neko dodano vrednost v obliki, na primer, nasvetov in različnih trikov, prav tako pa moraš v objavah izpostaviti sebe ter deliti vsebino, ki ti nekaj pomeni. Kot primer sta izpostavili motivacijska sporočila, ki jih je, brez neke zgodbe v ozadju, nesmiselno objavljati. Zelo pomembno je, da je vsebina raznolika in da nagovarja želje tvojega občinstva. Prav tako tudi pravita, da objavljanje samo za nabiranje všečkov ni smiselno, saj vsebina zaživi šele, ko jo ljudje začnejo komentirati in deliti. Na vprašanje o načrtovanju objav pa sta odgovorili, da bi bilo idealno imeti načrt objav za en mesec vnaprej, vendar pa realnost življenja dopušča načrtovanje samo za en teden v naprej.  Za obdelovanje fotografij priporočata, da se najprej naredi jagodni izbor najboljših fotografij, ki se jih nato obdela v Lightroomu (priporočata uporabo presetov) ali Photoshopou, za pripravo grafičnih objav priporočata program Canva, videe pa montirata večinoma na telefonu ali s pomočjo programa Final Cut Pro, objave pa načrtujeta s pomočjo Facebookovega orodja Creator Studio.
NKR bossyCafe3Tako smo prišli do vprašanja, zakaj sta se odločili za ustvaritev profila Bossycafe oziroma kako sta prišli na to idejo. Povedali sta, da se je zgodba Bossycafe začela na Tjašinem balkonu, kjer sta se pogovarjali o različnih težavah, na katere lahko naletijo mladi samostojni podjetniki, zlasti ko šele začenjajo svojo podjetniško pot.  Tako sta se odločili, da bosta ustvarili prostor, kjer bodo bodoči podjetniki lahko našli nasvete, podporo in motivacijo. Zavedata se pomembnosti takšnega prostora, saj sta bili na začetku svoje podjetniške poti obe popolnoma sami, brez potrebnih znanj in veščin in zato razumeta stiske drugih, ki so na začetku svoje samostojne podjetniške poti. Profil Bossycafe pa se je priplazil v vse pore njunega življenja, zato sta opozorili na pomembnost določitve prostega časa za druženje s prijatelji in družino ter pogovore o drugih tematikah, ki so drugače zapostavljene.


Dober računovodja prihrani marsikateri glavobol
Od nas sta se poslovili z dvema pomembnima nasvetoma oziroma opozoriloma. Tjaša nam je položila na srce, naj ne poslušamo tistih okoli sebe, ki dvomijo v nas in nam govorijo, da nam ne bo uspelo, Nina pa je poudarila, da mora biti eden prvih korakov, ko odpreš podjetje, da si najdeš računovodski servis, kjer te bodo osebno spoznali in jim boš zaupal in da za pregled finančnega stanja skrbiš sam, saj se tako lahko izogneš številnim zapletom z različnimi državnimi institucijami. Za konec pa sta še enkrat poudarili, da če imaš idejo, ne čakaj in ne razmišljaj o njej še pol leta, ampak začni delati na njej takoj zdaj, kajti če si osredotočen na uspeh, skoraj ni možnosti, da bi ti spodletelo.


Lučka Sinčič in Tajana Korenički
Vir fotografij: https://www.instagram.com/bossycafe/

***
Aktivnost je potekala v okviru projekta Nefiks karierne rešitve, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

2020 NKR logo all5 nalozbo rgb


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

Pisarna: PON-PET → 10:00-13:00
Telefon: PON-PET → 9:00-16:00