fbpx
DELAVNICA SPOPADANJA S STRESOM MED IZPITNIM OBDOBJEM, V ČASU EPIDEMIJE

| Kolegice

V petek, 22. 5. 2020 smo pri Kolegicah, izvedli spletno delavnico na temo spopadanja s stresom med izpitnim obdobjem, v času epidemije.

 

Delavnico sta vsebinsko pripravili študentki 2. stopnje psihologije; Lea Kovač in Sara Seršen.

Na začetku smo osvetlili kaj stres sploh pomeni in kakšni so njegovi simptomi. Na podlagi tega pa smo izvedeli, kako v času epidemije te simptome zmanjšati in odstraniti. Pomembno je, da poznamo resnična dejstva o dogajanju in stanju ter trenutnih ukrepih. Ob vseh informacijah pa je nujno da si vzamemo tudi nekaj časa za aktivnosti, ki nas sproščajo in osrečujejo, ter da ohranjamo stike s svojimi bližnjimi.

spopadanje s stresom

KAKO SE S STRESOM SPOPASTI V IZPITNEM OBDOBJU?

Na splošno je dobro, da imamo kvaliteten spanec, se dovolj gibamo in uporabljamo kvalitetne tehnike učenja.

Pred začetkom učenja...

Pregledamo izpitne roke in količino snovi, ki jo moramo do rokov predelat. Določimo si SMART cilje (specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno omejeni), ter naredimo urnik učenja, kjer ne pozabimo na »rezervne dni«, dan za ponavljanje in nujno potrebne odmore.

Med učenjem…

Preverjam ali razumem kaj se učim, ali potrebujem pomoč, ali potrebujem več časa, kot sem načrtoval/-a, ali mi ustrezajo strategije učenja…?

Med kvalitetnimi strategijami učenja smo omenili:

  • STRATEGIJE PONAVLJANJA: glasno ponavljanje, mnemotehnike, ponovno prepisovanje gradiva, podčrtovanje gradiva…
  • ELABORACIJSKE STRATEGIJE: parafraziranje, postavljanje vprašanj in odgovarjanje nanje, učenje drugega,…
  • ORGANIZACIJSKE TEHNIKE: izbiranje bistva, širše pojmovanje kategorije, grafični prikazi, iskanje hierarhičnih odnosov,…
  • POMODORO TEHNIKO:
    • kaj je moj cilj oz. kaj se želim naučiti?
    • 25 min učenja
    • 5 min odmora
    • Ponovim 4 cikle, nato si vzamem daljši odmor (npr. 20 min)

Po koncu učenja…

Učenje je potrebno evalvirati in ugotoviti, če je bil način učenja učinkovit, kako bi lahko izboljšal/-a učenje, ali sem dosegel/-a vse cilje in če sem z dosežkom zadovoljen/-a?

Omenili smo tudi tehnike sproščanja, ki nam veliko pripomorejo k boljšemu počutju med izpitnim obdobjem in samim učenjem:

  • ČUJEČNOST TEHNIKE: pozornost usmerimo na sedanji trenutek in sprejmemo svoje mentalne in telesne procese brez obsojanja;
  • DIHALNE VAJE: umirimo dihanje in dihamo počasi (recimo metoda 4-7-8, kjer imamo 4 sekunde dolg vdih, ga 7 sekund zadržimo in izdihnemo v 8 sekundah);
  • MEDITACIJO: fokusiranje pozornosti na določen objekt (npr. na plamen)…

Zaključili smo s pozitivnimi nasveti, da se vedno za uspeh nagradimo in da je pomembno da zaupamo vase ter vemo da zmoremo! Na koncu koncev je zdravje pomembnejše kot ocene in seveda je pomembno, da smo na naše dosežke tudi ponosni.

Kolegice.


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

Pisarna: PON-PET → 10:00-13:00
Telefon: PON-PET → 9:00-16:00