fbpx Nefiks
Torek, 29 September 2020

ikonca f ikonca y ikonca i ikonca t

 

 

Vaša socialna omrežja so hkrati tudi vaš CV

Splošno pravilo pravi, da z večimi informacijami lahko sprejemamo boljše odločitve. To pravilo velja tudi na področju zaposlovanja in sicer raziskave iz leta 2018 (vir: CareerBuilder) kažejo, da med selekcijskim postopkom kar 70% delodajalcev uporablja družbena omrežja za pregledovanje potencialnih kandidatov.

 

Delodajalci torej radi analizirajo naša družbena omrežja in na podlagi njih sprejemajo odločitve o zaposlitvi. Pri raziskovanju kandidatov preverjajo predvsem informacije, ki bi podpirale njihovo usposobljenost za delovno mesto, mero profesionalne spletne osebnosti, kaj o kandidatu objavljajo drugi in razlogi, na podlagi katerih kandidata ne bi najeli.

vasa socialna omrezja so hkrati tudi vas cv

Kot iskalci zaposlitve morate biti previdni na določene vsebine, ki bi lahko predstavljale razlog za zavrnitev. V raziskavi je bilo namreč ugotovljeno, da je kar 57% odstotkov delodajalcev na družbenih omrežjih kandidata našlo vsebino, zaradi katerega slednjega niso zaposlili. Kot glavne razloge so delodajalci navedli naslednje:

  • ✅Kandidat za zaposlitev je objavljal provokativne ali neprimerne fotografije, videoposnetke ali informacije.
  • ✅Kandidat je objavljal podatke o tem, kako pijejo ali uživajo droge.
  • ✅Kandidat je objavljal diskriminatorne pripombe v zvezi z raso, spolom vero in podobno.
  • ✅Kandidat je lagal o kvalifikacijah.
  • ✅Kandidat je delil zaupne podatke prejšnjih delodajalcev.
  • ✅Uporabniško ime kandidata je bilo neprofesionalno.
  • ✅Kandidat je lagal o prisotnosti.
  • ✅Kandidat za zaposlitev je objavljal prepogosto.

Na drugi strani so delodajalci kot primerno vsebino, na podlagi katere bi najeli kandidate opredelili naslednje:

  • ✅Osnovne informacije o kandidatu podpirajo njihovo poklicno usposobljenost za delovno mesto.
  • ✅Kandidat je kreativen, njihov spletni profil pa izraža profesionalno podobo.
  • ✅Kandidat za zaposlitev kaže dobro razpoloženost in široko paleto interesov.
  • ✅Občutek, da bi se osebnost kandidata dobro ujemala s kulturo podjetja.
  • ✅Kandidat je prejel nagrade in priznanja, ter reference in pozitivna mnenja drugih ljudi.
  • ✅Kandidat je na spletnih omrežjih stopil v stik s podjetjem, za delo v katerem se poteguje.
  • ✅Kandidat objavlja primerno vsebino.

Družbena omrežja nam omogočajo, da objavljamo podatke o sebi, naših interesih in celo o tem, kaj počnemo, oziroma kje se v nekem trenutku nahajamo. Pri tem pa nikakor ne smemo pozabiti na to, da je vse kar objavljamo na spletu dostopno velikemu številu ljudi, tudi vašim delodajalcem. Zato bodite previdni, da vsebina vaših družbenih omrežjih ne bo predstavljala oviro na vaši karierni poti.

Viri: