Branje blogov, prodajnih besedil v spletnih trgovinah, objav na IG, intervjujev danes oblikuje nakupovalne vzorce najrazličnejših kupcev. Kako se lahko vsak nauči pisati besedila, ki dosežejo cilj prodaje, vidnosti ali le povečanje obiska spletne strani, smo se naučili na delavnici Kreativno pisanje, ki jo za Nefiks karierne rešitve pripravila Veronika Jelen. To je bila tudi prva sestavina našega poletnega sklopa delavnic z imenom Karierni koktajl.
Želja izboljšati lastne sposobnosti pisanja besedil ni nič novega, se je pa v zadnjih letih ponovno pojavilo veliko povpraševanje po tovrstnih vsebinah. To pa, zanimivo, sovpada z vlogo spletnega nakupovanja, ki pridobiva vse večje število privržencev.
Zakaj? Razloge lahko iščemo na raznih koncih a mogoče najbolj vpliven dejavnik lahko najdemo v nezaupljivosti kupcev. Le ti so vedno bolj skeptični do navedb proizvajalcev, katerim so izpostavljeni ob vsakem koraku nakupovalne poti. Če pomislimo na naš zadnji srednje velik nakup, bomo najverjetneje hitro ugotovili, da smo informacij o izdelku ali storitvi iskali na spletu med tako imenovanim "user-generated-content". A le ta je, resinici na ljudo, le redko nastal izpod prstov zadovoljnih, največkrat pa nezadovoljnih, strank. Kdo se torej skriva za to vsebino?
Bolj kot se posvetimo specifikam, večja je verjetnost, da bo prava oseba pravilno odreagirala po branju.
Tekstopisje (ang. Copywriting) je danes večmilijardni posel, ki smo mu dnevno izpostavljeni vsi, ki nakupujemo najrazličnejše dobrine. Na delavnici Kreativno pisanje, ki jo je za nas pripravila Veronika Jelen smo obdelali prvine, ki dajo vsakemu možnost postati boljši pisec besedil, ki dosežejo namen, za katerega so bila pripravljena. Naj bo to aktivno informiranje, iskanje pozornosti, pasivna prodaja preko pripovedovanja lastne izkušnje ali želja dosegati "viralnost" znotraj svoje niše kupcev.
Tekstopisje (ang. Copywriting) je danes večmilijardni posel, ki smo mu dnevno izpostavljeni vsi
Spoznali smo osrednjo osebo, katera bo besedilo prebrala in katera bo nato nadaljevala svoje življenje, upajmo, v smeri, ki smo si jo mi zaželeli. Imenujemo jo persona, tj. uporabnik našega besedila, namišljena a vseeno zelo resnična oseba. Vsak stavek, ki ga napišemo je namenjen njej in je zato kar se da, prilagojen.
Najenostavneje lahko ločimo persone po spolu in starosti, socialnem statusu ali narodnosti. A bolj kot se posvetimo specifikam, večja je verjetnost, da bo prava oseba pravilno odreagirala po branju. Tako se lahko fokusiramo na kraj bivanja ciljne osebe, ali je uporabnica določenega produkta, je v svojem življenju doživela posebno travmo, so ji všeč ameriški akcijski filmi ali raje ruska književnost, biva v stanovanju manjše kvadrature, pije kavo le enkrat na dan itd.
Na delavnici smo spoznali nekaj specifičnih razlik med tipi pisanja:
Tekstopisje - copywriting
Vsebinski marketing - content marketing
Zgodbarjenje - storytelling
Poleg golega pomena, ki ga zapišemo s črkami smo spoznalu tudi prvine grafične priprave besedil. Razne črkovne vrste, poravnave, velikosti, teže besedila, zračnosti teksta, barve in seveda kompleksnost in dolžina besedil.
Zraven besed smo dodali tudi slikovni material in praktično preizkusili kako prava slika obogati še tako izpiljen tekst. Besedilo naj bo v več delih, razdeljeno v več elementov, da se lažje prebere in zapomni.
Dotaknili smo se tudi iskanja navdiha in nekonvencionalnih pristopov pisanju. Lateralno mišljenje, kreativne tehnike reševanja problemov, divergentno mišljenje ipd. Stremeti k zabavnim prvinam, osebni pristop - zakulisje, biti domač, a ne preveč, so bila le ena od mnogih namigov, ki smo jih lahko slišali s strani predavateljice.
Sklepne misli in popotnica delavnice so bile strnjene v naslednjih nekaj točkah:
Vsem udeležencem želimo veliko branja in polno užitkov s pisanjem in igranjem z besedami.
Naslednja sestavina Kariernega koktajla bo že ta torek, 21. 7. ob 19:00 prek aplikacije ZOOM. Tema, ki jo bomo tokrat poslušali in praktično preizkusili bo analiza podatkov. Prijave zbiramo na povezavi:
Vir slik:
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.