fbpx
default_mobilelogo
  • 2021 posvet mc krepitev kompetenc t.si banner
  • dekleta ne izdelujejo le piškotov copy NAGRADA popravljeno
  • 2020 april druzabne igre banner
  • P EU banner2 720x180
  • aktualnoaktualno 720px 2
  • sticisce banner
  • banner pridruzi se ekipi
  • Anita Boljte popravljeno
  • Romina Godnič Grošelj popravljeno
  • Tadeja Ozebek
  • Sabina Ivanov
  • Kristy Turk
  • Teja Simcic
  • Urska Bencina
  • Lucija Jezersek
  • Klara Zavrl
  • Adriana Lorenzutti
  • Sara Marn
  • Anja Jakse
  • Taja Kaker
  • NKR Banner 240x240

Melita Rom je 24-letno dekle iz Trebnjega. Je velika ljubiteljica narave in zdravih navad, sicer pa je po poklicu in izobrazbi diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok. V začetku prejšnjega leta se ji je porodila ideja o izdelovanju naravne kozmetike za domačo uporabo, danes pa je v nastajanju lastna blagovna znamka naravne kozmetike pod imenom Herbelita. Z njo smo se pogovorili o njenih podjetniških začetkih, izzivih in viziji za naprej.

herbalita
Melita pozdravljena! Najprej bi te prosili, če se bralcem na kratko predstaviš in jim zaupaš svojo zgodbo. Kje in kako se ti je porodila ideja za ustanovitev blagovne znamke naravne kozmetike? Na podlagi česa si se odločila za ime Herbelita?

Živjo! Moje ime je Melita in ustvarjam zeliščno kozmetiko. Sem mlada mamica in ravno čas nosečnosti je tisti, ki me je popeljal v svet naravne kozmetike. Šele takrat sem postala res pozorna na to kaj dam nase in kaj bom izbrala za nego dojenčkove kože. Kasneje se je pri sinu razvil atopijski dermatitis in mislila sem, da bom kar diplomirala iz iskanja ugodnih (po možnosti naravnih) rešitev. Začela sem izdelovati različna mazila, obiskovati različne delavnice, zasadila sem tudi svoj vrt zdravilnih rastlin. Najprej je enomazilo je vodilo do drugega in nato pa sem se začela spraševati, zakaj ne bi naravne kozmetične izdelke iz kakovostnih sestavin ponudila tudi drugim ljudem. Tako se je porodila ideja o gradnji lastne blagovne znamke Herbelita. Pri iskanju imena sem se sem se malo poigrala z angleškim poimenovanjem zelišč (herbs) in s svojim imenom - Melita.

Kakšno je poslanstvo tvoje blagovne znamke? Ali morda za imenom Herbelita stoji višji cilj?

Moja največja želja je, da se ljudje vrnejo nazaj k moči naravi in začnejo razmišljati, kaj je najboljše za njihovo telo. Življenje je eno samo in škoda bi ga bilo zastrupljati z neustreznimi kozmetičnimi izdelki, nezdravo hrano, stresom ipd. Sama sem mnenja, da je bolje uporabljati manj izdelkov, pa vendar tiste kakovostnejše. Pomembna mi je tudi skrb ta okolje, zato sem se odločila za stekleno embalažo, ki jo je možno reciklirati ali pa porabiti v drug namen.

Kako točno si se lotila svoje podjetniške poti? Kaj vse je (bilo) potrebno storiti?

Moj prvi korak v podjetništvo se je začel z udeležbo na prvem simpoziju naravne kozmetike v Sloveniji, kjer so nam strokovnjaki na kratko predstavili pot »od ideje do izdelka«. Sledilo je prebiranje zakonov za proizvodnjo in prodajo naravnih kozmetičnih izdelkov, iskanja kakovostnih dobaviteljev surovin, urejanje prostora za proizvodnjo, udeležila sem se različnih tečajev za izdelavo rastlinskih izvlečkov, mazil, trdih mil, naravnih krem in deodorantov ipd. – med drugim sem uspešno opravila tudi tečaj za zeliščarja. Načeloma tečaji in certifikati niso pogoj za proizvodnjo in prodajo, vendar me želja po izdelavi kakovostnih izdelkov vleče v stalno nadgrajevanje znanja. Naj poudarim, da je za vsak izdelek potrebno urediti tudi Poročilo o varnosti kozmetičnega izdelka, ki dokazuje, da je izdelek res varen za uporabo.

V podjetništvu so vedno prisotni tudi izzivi. S katerimi težavami si se po začetni ''zagretosti'' soočala ti? Kako si se z njimi spopadla? Ali si kdaj pomislila, da bi nad idejo o Herbeliti preprosto obupala?

Na začetku sem svoje izdelke »proizvajala« kar v svoji kuhinji – tam se je zdela stvar precej preprosta. Ko sem začela resno razmišljati o lastni podjetniški poti, me je najbolj skrbela zakonodaja. Želela sem vse urediti, kot je treba, saj ne maram polovičarstva. Ureditev prostora, nabava opreme, surovin in literature je seveda tudi precejšen finančni zalogaj. Iz tega vidika sem se večkrat vprašala, če se mi to pot splača nadaljevati, saj na začetku ni za pričakovati nekega zaslužka. Pa vendar je bila želja prevelika, da bi jo postavila na stran, tako Herbelita nadaljuje svojo pot.

Svojo dejavnost usklajuješ z redno službo ali je grajenje blagovne znamke trenutno tvoja edina prioriteta?

Začetki so precej naporni, saj mi poleg redne službe in živahnega otroka včasih zmanjka energije za ustvarjanje. Za delo običajno izkoristim večerne ure, ko me nihče ne moti. Če bi bila Herbelita moja edina prioriteta, bi se zagotovo vse odvijalo hitreje. Trenutno se posvečam temu, da se stvari premikajo proti cilju, četudi v svojem počasnejšem tempu.

Ali te na podjetniški poti podpira tudi mož, starši in prijatelji?

Ja, na srečo sem deležna podpore iz vseh strani. Starši so mi takoj odstopili kletni prostor za mojo delavnico, izborila sem si tudi delček parcele, kjer sem si zasadila svoja zelišča. Mož mi je v naredil kovinske omarice in pulte, ki so potrebni za dobro čiščenje in razkuževanje, ter mi financiral vse začetne stroške. Sorodniki in prijatelji pa so mi vedno priskočili na pomoč pri testiranju izdelkov.

Kateri so produkti, katere trenutno nudiš? V čem meniš, da se tvoji izdelki razlikujejo od ostalih izdelkov na trgu? Kakšna je njihova dodana vrednost?

Trenutno dokončujem svoj prvi izdelek – smrekovo mazilo. Če bo vse po sreči, mu bosta kmalu sledila tudi ognjičevo mazilo in mazilo materine dušice. Moji izdelki se od večine razlikujejo po 100% naravnih sestavinah, dodano vrednost pa vidim v pridelavi lastnih zelišč in ročni izdelavi. Na srečo se trend naravne kozmetike precej spreminja in je na trgovinskih policah možno dobiti čedalje več naravnih izdelkov. Upam, da bodo tudi kupci v večjem številu prepoznali njihovo vrednost.

Kako bodo lahko potencialni kupci dostopali do tvojih izdelkov? Katere promocijske kanale si/boš uporabila?

Do izdelkov bodo potencialni kupci zaenkrat lahko dostopali preko spletne trgovine in na socialnih omrežjih. Razmišljala sem predvsem o oglaševanju na Facebooku in Instagramu in seveda spletni trgovini. Preko teh kanalov bi ljudem rada sporočila, kako so moji izdelki pravzaprav nastali – od rastline na vrtu do končnega izdelka v embalaži. S tem bi si rada pridobila zaupanje in seveda tudi uporabnike. V prihodnosti pa si seveda želim zasesti nekaj prostora na kakšni trgovinski polici.

Kakšna je tvoja vizija za naprej? Je tvoj cilj, da izdelovanje in prodaja postane tvoja primarna dejavnost in vir zaslužka? Imaš namen svojo ponudbo povečevati?

Zaenkrat bo izdelovanje in proizvajanje naravne kozmetike ostalo moja dodatna dejavnost. Ob večjem preboju na trg pa bi se z veseljem posvetila samo temu. Prav tako so tudi sredstva za širjenje ponudbe precej omejena, vendar verjamem, da bodo moji izdelki prepričali marsikaterega kupca in bo tako mogoče dodati v ponudbo še več izdelkov. Idej in želja mi ne primanjkuje.

Kaj si se na svoji poti naučila? Katere pozitivne plati začetka podjetništva bi izpostavila?

Naučila sem se vztrajnosti. Do sedaj si nisem predstavljala, da lahko ob veliki želji izkoristiš zadnje atome moči in nekaj narediš. Podjetništvo te tudi prisili v postavljanje prioritet, začneš ceniti ljudi, ki te brezpogojno podpirajo. Vse preizkušnje na poti do cilja so mi pomagale tudi pri osebni rasti.

Kaj bi sporočila našim mladim bralcem, ki razmišljajo, da bi se v podjetništvu preizkusili tudi sami? Bi jim podala kakšen nasvet?

Če o neki stvari razmišljate čez dan, pred spanjem, se zaradi tega zbujate in kujete načrte… Potem se ne ustavite in poskušajte uresničiti svoje sanje. Naj vas prvi neuspeh ne odvrne od cilja. Gradite, poskušajte, izboljšujte. Če ne drugače, si nikoli ne boste mogli očitati, da niste poskusili.

Melita, hvala za tvoj čas in sodelovanje v pogovoru. Tvojo podjetniško pot bomo spremljali še naprej, hkrati pa držimo pesti, da bomo že v naslednjem članku lahko delili povezavo do ''novopečene'' spletne trgovine. Do takrat pa ti želimo obilo sreče in uspeha!

Za bralce pa upamo, da vas je Melitina zgodba navdihnila in vam podala tisti znak ki ga čakate, da svojo poslovno idejo začnete uresničevati tudi sami. Če ne - kot je povedala Melita - vam bo žal, da niste vsaj poskusili.

 

Več o Meliti in njenih izdelkih pa lahko spoznate na njenih družbenih omrežjih:

Instagram            Facebook

 

2020 NKR logo all5 nalozbo rgb

 

Kontakt

  • nefiks@nefiks.si
  • 040 698 915
  • DŠ: 90510615

Pisarna:
Ob dolenjski železnici 12, 1000 Ljubljana

Uradne ure pisarne:
TOREK od 10. do 13. ure in od 15. do 17. ure
ČETRTEK od 9. do 13. ure in od 15. do 17. ure

O nas

Pridruži se Nefiksu!

Delujemo po principu mladi za mlade in tudi tebe vabimo, da se pridružiš ekipi #mladihinkompetentnih.

Pridruzi se ekipi

 

Izpostavljeno ...

Zaposlitev na področju mladinskega dela v mladinskem sektorju - Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
MladinskoDelo logotipa

Javni interes

Imamo status organizacije v javnem interesu pri Uradu RS za mladino. Podpira nas tudi Urad za mladino Mestne občine Ljubljana, ki sofinancira projekt KolegiceKarierni labirint, MC Vič in Mrežo KROJ.

URSM logo spletna stran

Koristne povezave

Naš ustanovitelj je društvo Mladinski ceh.
Naš glavni financer URSM.
Smo konzorcijski partner mreže MINVOS.

Oglejte si še: