Ideja je zagotovo predpogoj za iskanje poslovne priložnosti. Dobra ideja podjetniku zagotovi osnovo za uspeh in sicer boljša kot je, bolj uspešno bo vaše podjetje. Pa vendar zgolj ideja ni dovolj. Pomembno je namreč, da idejo pred uresničitvijo dobro ''izpilimo''. V nadaljevanju si preberite, kako lahko to storite v nekaj korakih.
Zbiranje idej
Razvijanje dobre poslovne ideje se začne s temeljitim iskanjem. Na tem mestu si morate zavihati rokave in aktivirati ''možgančke''. V roke vzemite papir in svinčnik, ter začnite raziskovati različne ideje in probleme, ki si jih domislite. Zapišite si prav vse, kar si domislite. Mislite na široko in se ne omejujte. Če ste pri iskanju idej ostali brez inspiracije, se lotite raziskovanja različnih trgov in panog, ki vas zanimajo. Smiselno je tudi, da začnete z idejami na področju vaših interesov in strokovnega znanja.
Ko ustvarjate seznam ne skrbite, če se vam zdi kakšna ideja neumna ali pa mislite, da je bila že narejena. Pogosto se namreč ideje ustvarijo iz ideje, ki nebi delovala. Prav tako ne brišite idej s svojega seznama, Morda se boste želeli vrniti k njim, če se prva izbira ne izteče.
Raziskujte svojo idejo
Vaš cilj je, da prvotno surovo idejo spremenite v nekaj tržnega. Pridobite vse informacije o svoji ideji – kaj se trenutno uporablja na trgu, kdo je najbližji tekmec in kaj boste morali storiti, da svojo idejo uresničite. Ves čas nadaljujte s pisanjem zapiskov in na podlagi raziskav po potrebi spremenite svoj koncept. Če ideja ne bo delovala, izberite drugo in poizkusite znova in znova in znova.
Preizkusite svojo idejo
Naredite nekaj predhodnih tržnih raziskav da ugotovite, ali obstaja potreba oziroma interes za vašo idejo. Za začetek se lahko pogovorite z ljudmi v panogi, ki vam pomagajo ugotoviti, kakšne so potrebe in potencialne stranke. Če je vaša ideja fizični izdelek, je na tej točki smiselno razviti prototip. Če ste ugotovili, da je ideja izvedljiva je sedaj čas da ugotovite, ali bodo ljudje zanjo plačali, in koliko bi plačali. Kako lahko oblikujemo ceno svojemu produktu ali storitvi, si lahko preberete v našem predhodnem članku:
Ko ste izbrali in izpopolnili svoj koncept pa je čas, da oblikujete svoj poslovni načrt. V nadaljevanju vas čaka članek o tem, kako lahko to storite.
Viri:
- https://mladipodjetnik.si/novice-in-dogodki/novice/5-korakov-odlicne-poslovne-ideje-2-del
- https://munus2.scng.si/files/2016/01/PoglavjeB04Poslovnaideja.pdf
- https://smallbusiness.chron.com/six-stages-develop-business-ideas-42025.html
- https://mladipodjetnik.si/novice-in-dogodki/novice/5-korakov-odlicne-poslovne-ideje-1-del
Slika: https://unsplash.com/photos/82TpEld0_e4