Ste pred kratkim začeli z lastno dejavnostjo ali podjetništvom? Ali z vseh strani poslušate o tem, kako je za poslovanje pomemben dober marketing? Ali morda svojo kariero iščeš na področju marketinga, na primer social media manager?
Na prvi pogled se zdi, da je pomembno prav vse - od SEO, vsebinskega marketinga do analitike. Priprava uspešne in dovršene digitalne strategije je lahko zahtevna naloga, zato smo na Zavodu Nefiks pripravili vodič, kako lahko v osmih korakih ustvarite svojo digitalno strategijo in dosežete marketinški uspeh. Pa začnimo s prvim korakom.
S.M.A.R.T. cilji
Prvi korak pri ustvarjanju strategije je določitev ciljev. Marketinški cilji naj se vedno navezujejo na osnovne cilje podjetja. Postavitev ciljev jasnih in jedrnatih povečujejo možnosti za uspeh strategije, hkrati pa je brez njih težko natančno vedeti, ali strategija deluje ali ne. Nekateri izmed ciljev tržne strategije na družbenih omrežjih so lahko:
- prodaja izdelka/storitve oziroma povečanje prodaje,
- preusmeritev publike na določeno spletno mesto,
- povečanje prepoznavnost blagovne znamke,
- komunikacija s strankami,
- osveščanje
- vzpostavljanje osebne blagovne znamke ali ''influencerji''.
Ena izmed najbolj priljubljenih in najbolj uporabljenih metod za določanje ciljev se imenuje SMART metoda. Torej da bi cilj postali resničnost, SMART metoda določa, da morajo ti biti specifični, merljivi, dosegljivi, realni ter časovno določeni. Pa si podrobneje poglejmo, kaj to pomeni. Cilj mora biti:
Specific oziroma konkreten
Recimo da je naš cilj povečati doseg družabnih omrežjih. Toda kaj točno to pomeni? Ali želite 50 sledilcev, 500 ali 5000? Na katerem socialnem omrežju? Cilj mora biti jasen, natančen in nedvoumen. V nasprotnem primeru ne boste zagotovo vedeli, za kaj si prizadevate.
Measurable oziroma merljiv
Ko govorimo o uspehu strategije, so številke pomembne. Merljivi rezultati omogočajo prepoznavanje napredka, uspeha ali neuspeha vaše strategije. Kako izmerimo uspeh? Morda je to povečanje števila sledilcev? Zmanjšanje telefonskih poizvedb in e-pošte?
Attainable oziroma dosegljiv
Naj bodo vaši cilji zahtevni, a realni.
Relevant oziroma ustrezen
Cilj mora biti tesno usklajen z vašimi poslovnimi cilji. Ali ta cilj podpira cilje, vizijo ali vrednote vašega podjetja?
Time-bound oziroma časovno omejen
Za doseganje ciljev je pametno, da se zavežite časovnemu okviru. Na primer cilj je, da podvojimo število sledilcev v naslednjem mesecu.
Sedaj, ko smo določili jasne cilje je čas, da spoznamo svojo publiko. Kako to storimo, lahko izveš v naslednjem članku. Do takrat pa spremljaj vse ostale uporabne novičke na kanalih Zavoda Nefiks.
Viri:
https://marieennisoconnor.medium.com/how-to-set-smart-social-media-marketing-goals-for-2018-862d1002a172
https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/
https://blog.hootsuite.com/smart-social-media-goals/
http://blog.kraft-werk.si/popolni-vodnik-do-u%C4%8Dinkovite-digitalne-marketin%C5%A1ke-strategije
Slika: https://unsplash.com/photos/EdKCckXXRCI