Stereotip, da je IT področje rezervirano za moške, še ostaja.
70% udeležencev je mnenja, da je IT področje še vedno rezervirano za moške. Razloge za to vidijo predvsem v vzgoji žensk in njihovem usmerjanju v bolj stereotipno ženske poklice, ter premalo vzpodbud znotraj IT področja. Starostno se fantje srečajo z uporabo digitalnih tehnologij (npr. preko igranja računalniških igric) prej kot večina deklet, prav tako jih k raziskovanju tega področja močneje spodbuja okolje, družba. Fantje so tako že na samem začetku v boljši poziciji pridobivanja digitalnih kompetenc, kot tudi samega razumevanja področja. Na drugi strani je lahko dekletom iste starosti področje udejstvovanja v digitalnem svetu precej bolj abstraktno, nedojemljivo in se temu področju že pred njegovim konkretnim poznavanjem izogibajo.
Razlike, ki se začnejo vzpostavljati že tekom osnovnošolskega izobraževanja, se v srednješolskem obdobju zgolj poglobijo. Večina deklet pridobi večino svojega znanja in razumevanja digitalnih tehnologij v času študija – takrat, ko je prvi korak na njihovi karierni poti že narejen.
Položaj žensk, ki so zaposlene v IT sektorju, je razumljen kot neenakopraven z moškimi. Več kot polovica udeležencev je mnenja, da imajo znotraj IT področja moški več možnosti za karierno napredovanje.
S predstavljeni predlogi se želimo zoperstaviti stereotipu, katerega obstoj je v času digitalne dobe nesprejemljiv.
- Spodbujanje k enakopravni uporabi digitalnih tehnologij že tekom osnovnošolskega izobraževanja,
- Karierno svetovanje tekom srednješolskega izobraževanja mora biti popolnoma osvobojeno spolnih vlog in vsem predstaviti enake možnosti študija,
- Širše poznavanje področja, njegova predstavitev kot pomembnega, razumljivega, perspektivnega in ne abstraktnega,
- Poudarjanje pomembnosti pridobivanja digitalnih kompetenc tako za vsakodnevno rabo, učenje kot tudi zaposlovanje,
- Spodbujanje vključevanja žensk v študije, povezane z IT področjem in
- Medijsko poudarjanje pozitivnih ženskih zgledov, vzornic znotraj področja.
Navkljub še vedno prisotnemu stereotipu se nam zdi vsekakor pozitivno, da je zavedanje o pomembnosti pridobivanja digitalnih znanj pri mladih na visokem nivoju. Večina udeležencev je v anketi izpostavila, da znanje na temu področju pridobivajo samoiniciativno predvsem zaradi prepričanja, da so zaradi tega bolj zaposljivi.
Pridobitev IT kompetenc mladim dekletom omogočamo tudi v sklopu projekta Kolegice. V pripravi je kar nekaj delavnic s tega področja, zato vse, ki ste zainteresirane vabimo, da se nam pridružite.