Če se s spletnim trženjem ukvarjate tudi vi, imamo za vas dobro novico – ni vam treba odkrivati tople vode! Namreč velika verjetnost obstaja, da vaša konkurenca družbena omrežja in strategijo družbenih omrežij že uporablja. To pomeni, da se iz njihovega delovanja lahko učite oziroma pridobite razumevanje že s pregledom socialne strategije vašega konkurenta.
Naš cilj je ustvarjanje konkurenčne strategije socialnih omrežij, prvi korak v to smer pa je izbira konkurentov.
Izvedite analizo konkurence
Analiza konkurence pomeni, da skušate razumeti, kdo je konkurenca in kakšne so njene dobre in slabe prakse. Opazujte njihovo strategijo na način, ki je opisan v nadaljevanju.
Na kakšen način je opisano konkurenčno podjetje v svojih besedilih?
Oglejte si, kaj konkurenti napišejo o svojem podjetju, ter upoštevajte ključne besede, ki jih uporabljajo. Na spletni strani vašega podjetje želite, da opis kratko in jedrnato zajame bistveno poslanstvo.
Kakšne slike uporabljajo vaši tekmeci?
Slike, videi, posnetki pripovedujejo zgodbo vaše blagovne znamke. Fotografije so bile od nekdaj ključna sestavina družbenih medijev, danes pa imajo vse večjo vlogo videoposnetki. Oglejte si, na kakšen način vaši tekmeci uporabljajo slike ter poiščite kreativen način za oblikovanje lastnih profilov.
Kako pogosto se vaši konkurenti povezujejo z drugimi?
Družbena omrežja niso enosmeren sistem oddajanja. Verjetno boste opazili razliko v splošni angažiranostjo med vašimi tekmeci, ki se odzivajo na svoje sledilce, v primerjavi s tistimi, ki se ne. Ne glede na to, kaj počnejo vaši tekmeci, morate sami vedno dajati poudarek na sodelovanju z občinstvom v družbenih omrežjih. To pomeni, da se odzovete na ''tage'', na neposredna sporočila in odgovarjate na komentarje.
Poleg naštetega analizirajte tudi druge dejavnike, kot na primer:
- Na katerem družbenem omrežju najpogosteje objavljajo?
- Kakšna je pogostost objav?
- Kakšen je odziv na komentarje, razprave, poizvedbe?
Spremljajte spremembe tekmecev
Potem, ko boste z analizo konkurence pridobili veliko dragocenih informacij, je nujno, da strategijo družbenih omrežjih svojih tekmecev redno spremljate in opazujete, ali bodo ti spreminjali svojo strategijo.
Viri:
https://www.rivaliq.com/blog/how-to-research-your-competitors-social-media-strategy/
https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/
https://www.socialpilot.co/blog/social-media-competitor-analysis
Slika: https://unsplash.com/photos/yJBMbQgw9mg